Πριν από λίγες μέρες έπεσε τυχαία σε ένα αφιέρωμα στην ΕΤ1 το οποίο αναφερόταν σε ένα ποδήλατο την δεκαετία του 50 στην Γαλλία. Εγώ κάτι τέτοια δεν τα χάνω... και κόλλησα. Επρόκειτο για ένα ποδήλατο το οποίο έφερε βενζινοκινητήρα 45 κυβικών προσαρμοσμένο στον μπροστινό τροχό! Και το όνομα αυτού Solex!
Το ποδήλατο αυτό βγήκε στην παραγωγή στην Γαλλία απο την εταιρία VeloSolex το 1946 κατα την διάρκεια του Β' παγκοσμίου πόλεμου. Όπως καταλαβαίνετε ήταν ένα επαναστατικό μέσο μετακίνησης το οποίο αγκάλιασε το κοινό της Γαλλίας. Η εταιρία έβγαλε πολλά μοντέλα ξεκινώντας από πολύ λιτά σε εξοπλισμό και σιγά σιγά τα φόρτωσε με χίλια δυο αξεσουάρ για τα γούστα κάθε αγοραστή! Το Solex αποτέλεσε έναν καθημερινό τρόπο μετακίνησης για ένα πολύ μεγάλο κομμάτι κόσμου στην Γαλλία και κυρίως την μεταπολεμική περίοδο όταν η χώρα μπήκε σε ρυθμούς ανάπτυξης. Αποτέλεσε λοιπόν ένα από τα χαρακτηριστικότερα οχήματα της εποχής μαζί με το Deux Chevaux (Ελληνιστή "Ντεσεβό", δηλαδή δύο ίπποι!) και τον γερμανικό Σκαραβέο.
Στις μέρες μας μια σύγχρονη Γαλλική επίσης εταιρία θέλει να συνεχίσει την ιστορία του αυτοκινούμενου ποδηλάτου και να προσφέρει μια ακόμη επιλογή στην λεγόμενη "εναλλακτική μετακίνηση". Το e-Solex είναι η σύγχρονη ηλεκτρική αναβίωση του κλασικού Solex. Η εταιρία έχει αναθέσει στον οίκο Pininfarina να σχεδιάσει τα τρία μοντέλα της με χαρακτηριστικό γνώρισμα την διατήρηση του μικρού όγκου πάνω από τον μπροστινό τροχό έστω και ως αποθηκευτικός χώρος αφού η κίνηση στον τροχό δεν δίνεται πλέον πάνω στο ελαστικό αλλά στον άξονα...
"e-Solex"
"Solexity"
"Velosolex"
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ποδήλατο...
http://www.solexworld.fr/en/
http://www.solexworld.fr/en/
αν και το site δεν με ικανοποίησε προσωπικά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου